Köp

Vid lagd order erhåller du en orderbekräftelse via e-post. 

Obs! Om du beställer från Åland ska du skicka din beställning till info@toppenshop.fi för att få en faktura utan moms på varorna.

Kunder under 18 år måste ha målsmans tillstånd att beställa våra produkter. Försök till bedrägerier polisanmäls och vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Priser

Samtliga priser är i euro och inkluderar moms. En leveransavgift på 5,90€ tillkommer varje beställning som understiger värdet av 150€. Köp över 150€ är således fraktfria.

Du kan vid beställning även välja att själv hämta varorna från vår butik på Kungsgatan 9, 10600 Ekenäs. I detta fall tillkommer inga leveransavgifter. Paket som ska hämtas i butiken bör hämtas inom 1 vecka!

Vi reserverar oss för eventuella mänskliga tryckfel, slutförsäljning och/eller faktafel som kan finnas i vår webbshop eller i annonser samt förbehåller oss rätten att göra korrigeringar och informera kunden före leverans.  

Betalning

Betalningen av produkterna sker genast genom Paytrial betalningstjänst. Paytrial betalningstjänst är ett tryggt och snabbt sätt att genomföra beställningen och fungerar med alla bankers betalsystem.

För att spara kostnader och miljön kommer det ingen forsedel med i paketet. Vi sparar alla beställningsuppgifter i vårt system . Vi rekommenderar även att du som kund skapar ett konto för att enkelt komma åt dina egna uppgifter. 

Leveranser

Lagervaror som beställs vardagar före kl.12 packas i regel samma dag och når kunden ibland redan följande dag och oftast inom 3-4 dagar. 

Leveranstiden på beställningsvaror varierar från normalt 14 dagar till en månad.

I vanliga fall levereras hela beställningen på en gång. Om någon av varorna i beställningen har extra lång leveranstid kan övriga varor skickas tidigare. 

I vissa undantagsfall kan längre leveranstider förekomma pga omständigheter utanför vår kontroll. I dessa fall meddelar vi kunden, som om hen så önskar kan avboka sin beställning kostnadsfritt.

Mottagande av varor & Reklamationer

För samtliga försändelser (ej brevförsändelser) blir du aviserad om leveransen, vilket möjliggör spårning av försändelsen. Om du inte mottagit någon avisering inom en vecka efter att du fått din beställningsbekräftelse via e-post, ber vi dig vänligen att kontakta oss för att undvika eventuell retur till avsändaren. Observera att du måste hämta ditt paket inom 14 dagar från det att det anlänt. Hämtas inte paketet ut inom tidsspannet går leveransen i retur till oss, vilket innebär en avgift på 15€ för dig. Beloppet debiteras antingen via faktura eller genom att avgiftsbeloppet dras av från den ordersumma som återbetalas efter att returen ankommit till vårt lager.

Vid mottagande av en vara är det viktigt att kontrollera att emballaget är intakt och att antalet kollin stämmer. Kolla emballaget tillsammans med postombudet/speditör och notera eventuella skador. Om en vara skulle visa sig skadad i efterhand så underlättar en notering reklamationshanteringen. Fraktskador skall anmälas till oss omgående för vidare dialog med speditör. Observera att du kan riskera att bli utan ersättning om ingen notering har gjorts. Om den mottagna varan visar sig vara trasig, ta tydliga bilder av den defekta varan som senare bifogas till skadeanmälan. Anmäl skadad vara till info@toppenshop.fi eller per telefon +358400898764. 

Om din order inkluderar hemleverans till dörr, så är det viktigt att du är hemma vid mottagandet för att kunna utföra inspektionen såsom ovan beskrivs. Egna överenskommelser med speditör (exempelvis att lämna varan utan inspektion/signering) görs på egen risk.

Retur av varor
Vi följer rådande lagstiftning samt rekommendationer från konsumentskyddet, vilket betyder att du har en ångerrätt på 14 dagar från och med det att produkten mottagits. Produkten som returneras måste vara oöppnad och i oskadad originalförpackning. Eventuell plastemballage får inte tas bort. Ångerrätten gäller inte skräddarsydda produkter, såsom produkter som säljs i metervara. 

Som kund står du själv för returkostnaden. Varan som returneras ska emballeras som det mottogs och du ansvarar själv för att det kommer tillbaka i helt och fint skick. För trasiga produkter vid retur tillkommer en avgift för skadade varor, vilket utgör halva beloppet av varans värde. 

Returadress:

TOPPEN

Kungsgatan 9

10600 Ekenäs